خودی باش هرکه و هرچه باش، عدالت در خدمت سیاست
  •  

20 اسفند 1396
Author :  

از گروه سیاسی اصولگرایان که باشی "خودی" تلقی شده و از اصلاح طلبان که شدی "غیرخودی" خواهی بود؛ پس ای دوست و برادر اصلاح طلب من حواس خود را جمع کن، برای تو چشم های بیشماری تیز کرده اند و منتظر حتی کوچکترین شائبه اند، تا بهانه ایی ساخته تیغ عدالت را به فوریت بر گردنت نهند، و شاید این ناخواسته از نعمت های بی مثال خداوند بتوست که در کنار همه خوبی هایی علمی، تفکری و عملی ات، این چشمان تیز دشمنت را بر گُرده خود نظاره گر داری تا همانی نباشی که آناند، منفور و پر از آلودگی؛ و چه بدبختند اصولگرایان که تو را به جرم عقاید سیاسی ات از تمام پست های اعطایی محروم کرده اند، و خود به دست خود چوب حراج به آبروی خود زده، و با این کار، خود را نیز از نعمت چشم های تیزبین و قدرتمند رقیب محروم کرده اند، تا رها و یَله هرآچه می خواهند بکنند و آبرو و حیثیت خود را در پیشگاه مردم، خدا و تاریخ ببازند؛ و امروز می بینیم که عدالتخانه را نیز همچون بسیاری از مناصب و ارگان های دیگر، اصولگرایان فتح کرده اند، تا مبسوط الید بوده و بر هر آنچه خود کنند، چشم ببندند، حتی اگر جنایت سهمگین و رسوایی همچون امثال کهریزک باشد که روی هر انسان دخیلی را سیاه می کند. و این واقعیت امروز صحنه کشورماست.

عدالت پیشه گانی چشم بسته

تیغ در دست عدالتی چشم بسته به جرم،

نگاهش به مجرم است که کیست و از کجاست و چگونه فکر می کند

تنها سه روز از "روز زن" (18 اسفند) نگذشته شهردار تهران (محمد علی نجفی، وابسته با اصلاح طلبان) و ابواب جمعی اش به عدالتخانه سپرده شدند!!، چرا؟ چون در مراسم جشن روز زن در زیر مجموعه او چند دختربچه به حرکات موزون دست زده اند، اما سه سال از برملا شدن غارت بزرگ املاک نجومی هزاران میلیاردی شهرداری تهران، که از بیت المال این مردم به ستوه آمده از وضعیت بد اقتصادی صورت گرفت، و به دوستان دور و نزدیک اهدا شد، گذشته، ولی هنوز شهردار تهران (سردار محمد باقر قالیباف، وابسته به  اصولگرایان) پایش هم به دادسرا نرسیده، ارتقا هم گرفته است!! و می گویند به میمنت و مبارکی شاید اموال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را که چند ده میلیارد دلار تخمین زده می شود را هم به ایشان بسپرند، تا "مدیریت جهادی" خود را در آنجا هم همچون شهر تهران به اجرا در آورده و آن را با چند ده هزار میلیارد بدهی به بعدی تحویل دهد؟!! چرا؟!! چون از ماست و خودی.

آقایان جریان سیاسی اصولگرایان که امروز عدالتخانه هم در خدمت اهداف سیاسی آنها قرار گرفته، بواقع با این اعمال می خواهند به طرزی فاش ثابت کنند که در مواجهه با جرم، نگاه شان به این است که مجرم در کدام منش و گروهبندی سیاسی تقسیم و قرار می گیرد، خودی باشد سالیان سال هم بگذرد، حتی اگر جنایت ضد بشری هم انجام داده باشد، حتی اگر شنیع ترین اعمال هم در ذیل مسولیتش انجام گیرد، مشمول اطاله دادرسی می شود تا خواهان و شاکی پرونده، نا امید از اجرای عدالت، از حق و خود بگذرد و بگوید "عطای تان را به لقای تان بخشیدیم، واگذار به قیامت" و امروز از بیدادگاه و جنایتسرای کهریزک، سال ها می گذرد و مقصرین آن در بازی عدالت جویی، همه را به سخره گرفته و راست راست می گردند!! چرا؟ چون مجرم محبوب دل ما و از اصولگرایان، و خودی هستند.

ترزوی نامتعادل سیاسی در صحنه سیاست ایران

ترازوی بی تعادلِ عدالتِ در خدمتِ سیاست

 از حوادث و یا به قول دوستان "فتنه 1388"، هشت سال می گذرد یک طرف دعوا زیر بی سابقه ترین فشارهای سیاسی و تبلیغاتی و... دهان و دست بسته، در چنان فشاریند که شاید خدا هم نتواند به دادشان برسد!، ولی طرف دیگر دعوا با همه ی اختلاس ها، خلاف ها، قانون گریزی ها، جنایات، خسارات رکورد شکن تاریخی، انحرافات و... که در تاریخ کشور بی سابقه، و همین اعمال جهت کشور را از پیشرفت، به قهقرا و نابودی تغییر مسیر داد، راست راست می گردند، و حتی تحرکاتش نشان می دهد که امید به بازگشتی دوباره و ظفرمندانه به قدرت هم دارند، و انگار آقای احمدی نژاد چشمکی از آورندگان سابق خود به قدرت، دریافت داشته، که "هنوز امید به بازگشتت هست، پس بتاز، و ما را هم با تو کاری نیست"؛ البته چرا امید به بازگشت به قدرت هم نداشته باشد؟، در حالیکه با همه کرده ها و نکرده هایش، همچنان از خودی هاست، و "از ما که باشی هرچه باشی، هرکه باشی و هرچه کرده باشی مهم نیست"، برای مصلحت کشور و انقلاب هم که شده تو را حفظ خواهیم کرد!!" به راستی این است نتیجه دنبال کردن عدالت علوی، شجاعت حسینی، فقه صادقی، حلم سجادی، نرمش حسنی و سنت مصطفوی (ص) ما؟!!

ولی اصولگرایان باید بدانند که جفایی که آنان در حق اسلام، انسانیت، اخلاق، انقلاب، ارزش ها، اصول، عدالت، ایران و... می کنند هرگز جبران شدنی نیست؛ این انقلاب با آن همه زحمت و خون انجام نگرفت، که ارکان، اصول و اهدافش در خدمت جریان سیاسی اصولگرایی و اصلوگرایان درآید؛ کسانی که این روزها تمام چشم ها (مطبوعات مستقل، احزاب رقیب، مخالفین، رقبا و...) را یا کور کردند و یا از کار انداختند تا آنها را با این اعمال شان نبینند، و مچ شان رها برای هرکاری باشد، که قصد کنند، و منویات دل شان بدان سمت میل می کند و...

اما دوستان عزیز اصولگرا! این کشور و انقلاب ملک موروثی شما جریان سیاسی خاص نیست، که از قضا کمترین نقش را در پیروزی این انقلاب داشتید، تا هرچه بخواهید با آن کنید؛ از خدا، از قهر مردم بترسید، از وجدان خود شرم کنید، و تا بدین حد اصول انسانیت، انقلابی گری، اسلام و اخلاق را به سخره اهداف سیاسی خود نگیرید؛

 بخدا آبروی همه ارزش ها را در ملاء عام خودی و غیر خودی بردید، در برابر چشم جهانیان؛ وقتی عدالت و عدالتخانه در خدمت سیاست در آمد و چشم ها را بر بعضی تیز و هوشیار کرده، و حتی بهانه جویی می کند، و بر برخی کور نابیناست، زیرا آنان را غیرخودی و اینان را خودی تلقی می کند، با این کار آبرویی برای عدالت، اسلام، اخلاق، انسانیت، انقلاب و حتی ایران نمی ماند. "فاین تذهبون (به کجا می روید)".

وای به روزی که مجری دستگاه قضا برای تعیین تنبیه مجرم، سر از کتاب قانون بردارد و به مجرم بنگرد که از کجاست و کیست، و یا منویات دل این و آن را منبع تعیین حکمی کند که مراد دل فلان جریان سیاسی تامین گردد. آنروز خواهند گفت از دروازه عدالت این عدالتخانه، گاه سوزنی را نمی توان رد کرد، و گاه فیلی را از سوراخ سوزنی رد می کنند".

 وقتی سکوت مدعیان اصول و اصولگرایی (نه فرصت طلبان که به غارت ما آنها را همراهی می کنند) را در مقابل این تناقض ها و ظلم های آشکار می بینم یاد این داستان می افتم که در ادبیات غنی پارسی موجود است :

روزی خیاطی نزد پادشاهی مدعی شد حاضر است در قبال دستمزدی مناسب لباسی بدوزد که فقط حلال زادگان بتوانند آن را ببینند!!! و حرامزادگان از دیدن آن بر تن شاه ناتوان باشند!، پادشاه پذیرفت اما شرط کرد که در صورت عدم موفقیت خیاط را به دست جلاد خواهد سپرد. روزها از پی هم گذشتند و روز موعود آماده شدن این لباس نزدیک شد، روزی شاه وزیرش را به کارگاه خیاطی فرستاد تا سراغی از لباس بگیرد، اما وزیر در تمام اسباب و وسایل دوخت لباس و همچنین زیردستان و شاگردان خیاط در حال کار دید، ولی اثری از لباس موصوف ندید، لیکن از ترس اتهام به حرامزادگی زبان بست و در کاخ بسیار از لباس شاه تعریف و تمجید نمود، که شاه حیرت زده شد، و وزیر بر دو چیز مرحبا گفت: خیاط ماهر، و پاکدامنی مادر شاه؛

بالاخره روز موعود فرا رسید و لباس خیالی را به کاخ آوردند و شاه نیز اثری از لباس ندید، و او نیز از ترس اتهام حرامزادگی، به داشتن چنین لباسی ابراز خشنودی کرد، و قرار شد تا شاه با همین لباس در میان مردم نیز حاضر شود، تا هم از کار خیاط قدردانی شود و هم مردم به حلال یا حرامزادگی خود پی ببرند. شاه به میدان شهر وارد شد و تمامی مردم او را بصورت لخت نظاره کردند اما از ترس آبرویشان دم بالا نیاوردند. تا اینکه ناگهان کودکی در میان جمعیت، علیرغم تلاش های مادرش برای ساکت کردنش، بصدا درآمد و از لخت بودن شاه گفت. ناگهان همه به طرف او برگشتند و با هم یکصدا گفتند، آری پادشاه لخت است! اما خیاط رفته و صد فرسخ دور شده بود و از همه مهمتر آبروی پادشاه نیز رفته بود.

موج انسان هایی که در بی عدالتی غرق می شوند

غرق شدن آرزوهای مردم در موجِ سیاست گریبان گیرِ دستگاهِ عدالت

 

همه در بی عدالتی موثرند پس همدیگر را متهم کردن درست نیست همه باید مسولیت عهده گیرند

همه در قربانی شدن عدالت در پیشگاه سیاست مقصریم

عدالت نمی تواند به تنهایی برای یک طرف باشد،

بلکه باید برای دو طرف اجرا شود

روزولت

قانون و نظم با هدف ایجاد عدالت است که موجودیت می یابند

و وقتی نظم و قانون در ایجاد عدالت شکست می خورند،

خود به موجودی خطرناک و به سد هایی تبدیل می شوند

که از به فعلیت در آمدن اهداف اجتماعی جلوگیری می کنند.

مارتین لوتر کینگ

عدالت به عنوان ابزار یک تعدای کمی از منافع قدرتمند باقی می ماند، تفاسیر قانونی عدالت موجودیت یافتن خود را ادامه خواهند داد، تا شرایط مناسب برای قدرت های استبدادی مهیا نمایند

چگوارا

 

اگر شما به یک روند مبارزه برای عدالت اجتماعی بپیوندید

شما ممکن است که این مبارزه را ببازید و یا ببرید

اما با پیوستن بدین مبارزه و تلاش

شما برنده خواهید بود

و زندگی شما بهتر خواهد بود

Howard Zinn

تمام اخلاق، برای عدالت آمده است

ارسطو

هیچ صلح و آرامش واقعی بدون عدالت ممکن نیست

و هیچ عدالتی بدون درستی و حقیقت ممکن نیست

و حقیقت و درستی نمی تواند صورت واقع بگیرد

مگر اینکه کسی بپا خیزد تا به شما بگوید که حقیقت و درستی چیست.

لوییس فراخان

بسیار منطقی است که هر که طالب عدالت است خود به عدالت رفتار کند

توماس جفرسون

هیچ گونه آزادی بدون عدالت تحقق نخواهد یافت

Simon Wiesenthal

عدالت تنها موقعی موجودیت خواهد یافت که

حقیقت و راستی مورد احترام قرار گیرند

Hina

وظیفه غم انگیز سیاست پیشگان، ایجاد عدالت را در دنیای مملو از گناه است

Reinhold Niebuhr

نلسون ماندلا و عدالت

در انتها باید به خاطر داشته باشیم که هیچ مجموعه ایی از قوانین و مجریان آن

نمی توانند تلاش آنانی را که عدالت را در سمت خود دارند به شکست بکشانند

نلسون ماندلا

به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظرات (3)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
This comment was minimized by the moderator on the site

پاداش دزدی و هتاکی اهالی فرقه

اینکه کاظم صدیقی متهم اصلی دزدی خانوادگی هزار میلیارد تومانی از حوزه علمیه بدون تفهیم اتهام، دستگیری، محاکمه و حتی پابند فردا امامت نماز جمعه پایتخت جمهوری اسلامی ایران را عهده دار خواهد بود با توجه به حضور چند باره در مراسم رسمی حسینه امام خمینی که دیروز هم تکرار شد قابل پیش بینی بود. اما یادآور یادداشت ۲۳فروردین ۱۳۸۰ مرحوم آیت الله هاشمی هم بود که نوشتند در منزل برای خطبه نماز جمعه مطالعه و بولتن و گزارش‌ها را خواندم. شاید اگر روزی خاطرات صدیقی هم منتشر شود نوشته باشد اخبار بولتن و گزارش‌های مربوط به دزدی خانوادگی هزار میلیارد تومانی از حوزه علمیه را خواندم مهم نبود چون تاکید بر برخورد با کم حجابی اولویت اول حکمرانی است. بهرحال پرداخت به دزدی هزار میلیارد تومانی صدیقی و خانواده میتواند به دو گانه اجتماعی موافقین و مخالفین دزدی منجر گردد که حتماً خواست دشمن است. اما امامت جمعه تهران از مرحوم آیت الله هاشمی جانشین امام خمینی در فرماندهی عالی جنگ و نیروهای مسلح به کاظم صدیقی متهم به دزدی خانوادگی هزار میلیارد تومانی از حوزه علمیه حتماً برای فهم چرایی سقوط فاضل اخلاقی در روند انقلاب اسلامی کفایت کند.
اینکه شیخ پناهیان یکی از عناصر معمم شیعه انگلیسی  در رمضان سال گذشته بخشی از پروژه تردید سازی در معارف اعتقادی زلال شیعه و اسلام را با شبهه افکنی در سندیت حدیث متواتر شیعه و سنی إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق پیامبر اسلام(ع) که به حدیث مکارم الاخلاق شناخته می شود و توسط ائمه اطهار(ع) هم نقل و مورد تاکید قرار گرفته است را آغاز و حدیث مکارم الاخلاق را دروغ پراکنی نامید و با سکوت معمول مراجع تقلید قم، حوزه های علمیه و مراکز ذی ربط حکمرانی اخلاق را بزرگترین ظرفیت مقابله با اسلام نامبرد و بازهم با سکوت نکبت بار همراهی شد. باید می فهمیدند که خاتمه کار نیست عناصر فرقه ضاله مصباحیه زاده شیعه انگلیسی در ابتدای راه هستند. همانطور که عنصر ممعم میدانی شیعه انگلیسی با اطمینان از سکوت یا همراهی مراجع تقلید، حوزه های علمیه و مراکز حکمرانی گام دوم را با هتاکی علنی به ساحت پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) برداشت تا اطمینان دهند که تا پوچ سازی معارف اعتقادی در جمهوری اسلامی ایران راهی نیست. اما شاید نکته کلیدی هتاکی علیه پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) در هدفگیری شیخ میدانی فرقه ضاله مصباحیه به مقصر نمایی پیامبر(ص) و امام علی(ع) در جدایی  و تقابل جهان اسلام علی الخصوص خواص از مهاجر و انصار در برابر پذیرش و بیعت با وصی اعلامی پیامبر (ع) در حجه الوداع و وقایع دههای بعد از رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام علی(ع) باشد.
اینکه روسیه همزمان با تاکید بر حق ایران در پاسخگویی به حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق از اولین کشورهایی است که به اتباع روس در سفر به خاورمیانه هشدار می دهد. حتماً برای مقامات و فرماندهان کشورمان هم قابل درک است . حتماً مقامات و فرماندهان عالی کشور هم می دانند که روسها با بیش از ۱.۵ میلیون جمعیت روس تبار بزرگترین کُلنی تشکیل دهنده اسرائیل هستند. حتماً می دانند زبان روسی دومین زبان مادری در اسرائیل است. حتماً می دانند برخلاف آمریکا، انگلستان تا کانادا و فرانسه هیچ راهپیمایی به نفع غزه یا در روز قدس در مسکو برگزار نشد هر چند دمشق هم شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس نبود. بهرحال ایکاش مقامات و فرماندهان قادر به درک این نکته بدیهی باشند که اعلام مسکو مبنی بر اینکه آماده است در صورت درخواست کشورها از مسکو بعنوان میانجی بین تهران - تل آویو عما کند چیزی جز تلاش برای خروج از انزوا و فرار از مهلکه اوکراین نیست.
اینکه فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان فرموده فردی که با لبخد بر پیکر پاک شهید در صحنه ترور در شهرستان سیب و سوران به مقام شهید هتاکی کرده بود پس از شناسایی دستگیر شد. حتماً از مستند قانونی هم برخوردار است. اما همه در شب احیای امسال شاهد بودیم که هتاکی به ساحت پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) که با هدف ایجاد انحراف در تحلیل اقدام مسلمانان در تمرد از به فرمایشات صریح نبی مکرم(ص) در غدیرخم و عهد شکنی که در بیعت با امام علی(ع) بعنوان امام و جانشین پیامبر(ص) داشتند انجام شد به یک طلب بخشش از واعظی دیگر مرتفع شد. یعنی اهالی قبیله حتی در هتاکی علنی به پیامبر(ص) و امام علی(ع) هم معصون از مجازات اما مردم حتی به یک لبخند مجازات خواهند شد. ۲۴ فروردین
https://t.me/Khabar_Naghde

This comment was minimized by the moderator on the site

نفوذی‌های استعمار

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات گفت "‏طرف باغ هزار میلیاردی را غیرقانونی به نام خود و خانواده‌اش ‌سند زده وقتی افشا شده مجبور شده آن را برگرداند. در هر دین و مذهبی و شرع و قانونی این عمل را مال‌مردم‌‌خواری و مستحق مجازات می‌دانند اما در مذهب حاکمان ما او را پیشنماز جمعه می‌گذارند!
با مردم لجاجت می‌کنید!
نتیجه‌اش!؟"

البته آقای رمضان زاده نکته‌ای را از قلم انداختند و ظاهرا قدرت جهنمی نفوذی‌های استعمار را دست‌کم گرفته‌اند، به همین دلیل اشتباه می‌کنند.

در شرایطی که کشور نیاز به حمایت و همراهی مردم در برابر تهدیدات خارجی دارد، نماز «دشمن‌شکن جمعه» به امامت‌ کاظم صدیقی⁩، تبدیل به اقدامی «وحدت شکن» شده است.

‏جریان نفوذی که لانه سازی اسرائیل در بیخ گوش ما را عادی جلوه داد تا باکو از دست رود، موقعیت فرماندهان را به موساد اطلاع می‌دهد تا یکی یکی آنان را ترور کنند و هزاران خیانت ریزودرشت دیگر، آیا در تصمیم سازی و تعیین ‌امام جمعه⁩ نمی تواند موثر باشد؟

ننگ بر شما که سنگر نمازجمعه را هم باختید و بر چهره مردم چنگ کشیدید..
@j_sh_sammonjezi

This comment was minimized by the moderator on the site

صدیقی این بار بگذارد مردم با دیدن او بر حال خود گریه کنند!

مجید مرادی

گفته شد فردا صدیقی دوباره خطبه جمعه خواهد خواند و مردم را به تقوای الهی فرا خواهد خواند. خبری عجیب است. باور کردنی نیست که به رغم اقرار خود او به تخلفش و بدون آن که حداقل مرجع قضائی صالحی عذرش را پذیرفته و او را تبرئه کرده باشد دوباره اسلحه خطیب جمعه به دست او سپرده شود که بیاید خطبه بخواند.

اگر امیرمنصور آریا فقط ۴۲۰۰ زمین ازگل را به نام خود یا فرزندانش زده و هیچ کار دیگری نکرده بود چه حکمی به او می‌دادید؟! آریا برای زدوبندهایی که جهت تسهیل کارش به هم زده بود به عنوان مفسد فی الارض شناخته و اعدام شد. آریا کارآفرین بود و برای تخلفاتش می توانستند همه اموالش را مصادره کنند و بدبخت توبه هم کرده بود. اصلا او که مثل خاوری فرار نکرده بود. دیگر چرا جانش را گرفتند؟

کمترین مجازات صدیقی برای رسوائی ازگل برکناری او از همه مناصب است نه باز نشاندن او به جایگاه خطبه جمعه. اصلا می خواهد چه بگوید؟ باز می خواهد بگرید؟! بهتر است این بار زیر گریه نزند و فقط اجازه دهد مردم بر حال خویش گریه کنند.

@democracykhahanir جبهه دموکراسی خواهان ایران

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان.
Rate this post:
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.

نظرات کاربران

- یک نظز اضافه کرد در گلگشتی در آشیانه عقاب، آلاشت د...
چگونه شدیم آنچه هستیم رضاشاه بخش یکم در این دوره مظفرالدین شاه ده سال حکومت کرد و از این مدت نزدیک...
- یک نظز اضافه کرد در خطر سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی ...
فرصت تاریخی برای ایرانیان و اخلال در آن حسین راهبان ایرانیان یک فرصت و آزادی تاریخی با اینترنت به ...