منتظران فعال آخرین منجی عج

و خداوند مقرر فرمود که در غروب نا آمیدی ها و در شب تار بندگانش - منجی عالم افروز ظهور کرده و جهان را به مدار بایسته باز گرداند و او وارث داود و سلیمان و واردث یحیی و محمد (علیها سلام) خواهد بود تا بااستفاده از قدرت خدادادی و آمادگی که "جهان به جان آمده "- دارند انقلابی اساسی ایجاد کند و بساط ظلم ظلم کنندگان و کید کید کنندگان و تزویر تزویر کنندگان و سحر سحرکنندگان را برچیند و باز بچشاند آنچه را که خداوند در شان بندگانش در نظر داشت که شیاطین انس و جن همواره مانع از بروز آن بوده و خواهند بود.

او در حالی خواهد آمد که نشانه هایی در خود دارد که فارغ از اخبار ضد و نقیض رسیده در خصوص این نشانه ها که عجیب و غریب است و گاها از عقل به دور ولی همین قدر روشن است که بندگان خداوند با رسیدن پیام او به حقانیتش پی خواهند برد و همانطور که خداوند در کلام الهی پیامبرش آشنایی گذاشت که هر رهگذری را به خود جلب می کرد.

از داستان سرایی هایی که در خصوص آمدن آخرین منجی شده است که بگذریم باید گفت روز تعبیر آیه قرآن که عاقبت را از آن نیکوکاران و مستضعفین دانسته خواهد رسید تا وعده حق الهی تحقق یابد. این وعده حق است که آخر تحقق خواهد یافت. زیرا خداوند به گذاف سخن نخواهد گفت. این که این منجی چه کسی خواهد بود از سوی ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی به تفاوت تغبیر و معرفی شده است و در این خصوص بنده حرفی برای گفتن ندارم ولی از منجی که بنده به او اعتقاد دارم انتظار می رود که حق را به حق داران و قدرت را به صاحبان آن و... بر خواهد گرداند. او متخلفین را تنبیه خواهد کرد و در آخر نیز هر چه در انتظار او باشد مهم نیست زیرا خداوند می خواهد آنچه مطلوب است را در آن زمان دوباره نشان دهد و باز تذکری باشد به بشر عصر ظهور و احتمالا نسل های بعدی این ظهور.

کیفیت این چگونه خواهد بود نباید توجه کرد اصل و مهم نتیجه آن ظهور است زیرا اگر در کیفیت و اخبار آن غور کنی شاید ترا از اصل دور کند و یا خدای نکرده از وجود چنین پدیده ای بی ایمان گرداند.

سوال مهم این جاست که منتظر چنین لحظه ای از تاریخ بشر چه باید بکند او می تواند غیر فعالانه در انتظار سوت ظهور بماند و مثل آدم هایی که روزی را از خدا می طلبند و به سقف اتاق خیره شده اند که روزی در دامن آنها که بریزد که این هم تفکری است و البته رهروانی هم دارد. ولی دیگرانی هستند که روزی از خدا خواسته و سخت تلاش می کنند و البته خداوند هم به پاس توکلشان بی نهایت به آنها عنایت می کند این همان منتظران فعال هستند.

انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود و و ناراضی بودن از آنچه جریان دارد و منتظر واقعی به وضع موجود اعتراض دارد و برای اعتراض به وضع موجود باید آن وضع را شناخت و لذا منتظر واقعی می داند که بر جهان اطراف او چه می گذرد و لذا عنصر علم و آگاهی لازمه انتظار فعال است و پس از اطلاع از وضع موجود آنچه مهم است که بی تفاوت نبودن به آن است و هزینه های اعتراض به آن را بپذیریم و لسانی و غیر لسانی به آن اعتراض کنیم.

و در این صورت است که بگذار ظالمین ظلم کنند و مستبدین و استبداد پیشه گان به استبداد خود ادامه دهند و مغرورها همچنان در جایگاه خداوندی خود را دیده و غرور بورزند. بگذار همچنان بر تخت بالاتر از دیگران بنشینند و حکم به ناحق کنند و سخن به ناحق زنند و له کنند مخالفین خود را و بگذار نامردمی ها توسط آنها صورت گیرد. بگذار تابعین از آنان تبعیت کنند. بگذار فرصت طلبان فرصت طلبی کنند. بگذار هر که هر آنچه خواهد کند. بگذار خواب ها بخوابند و بگذار نامردها نامردی کنند. بگذار دزد ها دزدی کنند و قاتلین خون بریزند و قدرتمداران زور گویی کنند. ما که به قیامت و معاد ایمان داریم و آمدن منجی را لازم و معتقد به آنیم و لذا خداوند در کمین آنان نشسته است (إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ) و به زودی گریبانشان را خواهد گرفت. اگر منجی در زمان حیات ما آمد که در همین دنیا آنان را به خاک مذلت خواهد نشاند و اگر منجی نیاید باز ما وظیفه خود را که منتظر فعال بودن است را انجام داده ایم و در پیشگاه خداوند و بندگانش روسفید انشا الله خواهیم بود.

باید آن کرد که منجی در صورت آمدنش خواهد کرد باید به ظلم خروشید و به فقر (فکری و مالی) بندگان خداوند ساکت نبود و واکنش داشت. باید در مقابل زور مداران و مکمل آنان اصحاب تزویر تسلیم نشد. که بنای آنان از لانه عنکبوت هم سست تر است اگر چه خود را بر اریکه های قدرت این جهان محکم نشان می دهند ولی واکنش های آنان نسبت به مخالفین شان (که برای ما اندک جلو می کند) نشان می دهد که وحشت زده اند.

شما به ملت بحرین نگاه کنید در مقابل عربستان - قطر - امارات عددی نیستند ولی وقتی به حرکت در می آیند تمام شبه جزیره عربستان با تمام توان به مقابله با آنها بر می خیزند زیرا حرکت حق مدارانه اگرچه کوچک باشد (به عدد) ولی در پایه های ظالمین زلزله ای چند ریشتری ایجاد می کند که همه چیز را زیر پا می گذارند و هر چه را در چنته دارند به میدان می آورند تا یک حرکت مردمی را یا منحرف کنند و یا خاموش.

البته ناگفته نماند که بعضا هم به نظر می رسد موفق هم می شوند ولی این آتشی در زیر خاکستر خواهد ماند تا بنیان آنها را برکند. و روزی بر خواهد کند زیرا این وعده خداوندی است دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.

برای منتظران واقعی حضرت حجت (عج) پنج خصوصیت لازم است که عبارتند از عقل - آزادی - معنویت - اخلاق - عدالت.

و در واقع در عصر امام زمان این پنج عنصر در کنار هم تبلور می یابند و در جمع این خصوصیات است که عصر مهدوی شکل می گیرد. عقل که در قران به آن تاکید زیادی شده است و گفته می شود باری که کوه ها تحمل آن را نداشتند و خداوند آن را به دوش انسان گذاشت همین عقل است و وجه تمایز انسان با دیگر خلایق می باشد. معنویت که وجه خداگونه بشر است و انسان را به عالم غیر ماده می برد. و آزادی که اسلام و تمامی ادیان برای رهایی انسان از کمبودها و محدود کننده ها آمده اند و عدالت که خواست بشر و کمال و هدف انبیا الهی (ص) بوده و دین می خواهد که عدالت مستقر شود. اخلاق نیز که معجزه پیامبر خاتم است و در کنار دین قرار می گیرد و البته جدای از آن است.

منکرین هر کدام از این موارد نمی توانند منتظر واقعی باشند. باید کوشید که این خصوصیات را به مرحله عمل در آورد حتی قبل از ظهور و تمرین نمود که عقل مبنای عمل است و عدالت هدف است و مقید به آزادی بشر بود و اخلاق درست داشت و ظلم نکرد و معنویت هم لازمه زندگی بشر است. کسانی که قایل به آزادی بشر نیستند به حرکت مهدوی ایمان ندارند. آنان که عقل را تعطیل کرده و یا کمرنگ می دانند نیز در حرکت مهدوی جایی ندارند.

"پیام های کوتاهی" که در روز خجسته میلاد آخرین منجی (عج) در نیمه شعبان المعظم در زادروز گل نرگس دریافت داشتم به شرح ذیل می باشد :

ای دل بشارت می دهم خوس روزگاری می رسد یا درد و غم طی می شود یا شهریاری می رسد. ای منتظر غمگین مشو قدری تحمل بیشتر گردی به پا شد در افق گویی سواری می رسد.

امام زمان (عج) : از همه اخبار و مسایل شما شیعیان آگاهم و چیزی بر من پوشیده نیست (منبع احتجاج  صفحه ۴۹۷ - خدایا شکرت). در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نداریم و یاد شما را فراموش نمی کنیم. اگر این گونه دوستدار اصلاح کار شما نبودیم و نظر لطف و رحمت به شما نداشتیم چه بسا به دلیل کارهای ناپسند از توجه و التفات به شما خود داری می کردیم.

در تمنای نگاهت بیقرارم تا بیایی- من ظهور لحظه ها را می شمارم تا بیایی - خاک لایق نیست تا به رویش پا گذاری - در مسیرت جانفشانم گل بکارم تا بیایی - عجل علی ظهورک یا بقیه الله

کی شود در ندبه های جمعه پیدایت کنم - گوشه ای تنها نشینم تا تماشایت کنم - می نویسم روی هر گل نام زیبای تورا - تاکه شاید این شب جمعه ملاقاتت کنم.

سلام بر دل هایی که در کلاس انتظار غیبت نکردند.

بوی گل ها عالمی را مست و حیران می کند - دیدن مهدی هزاران درد درمان می کند - مدعی گوید که بایک گل نمی گردد بهار - ما گلی داریم که عالم را گلستان می کند.

(نمی دانم مناسبت دارد یا خیر ولی فرستنده در جواب پیام تبریک برایم ارسال کرد پس حتما مناسبت دارد) وقتی ارزش ها عوض شوند عوضی ها با ارزش می شوند. در دنیایی که مردها نان از نامرد گدایی می کنند نان روسپی ها حلال تر است چون خود فروشند و نه مملکت فروش (مهاتما گاندی رهبر فقید انقلاب ضد استعماری هند) تولد گل نرگس به تو این آبی بیکران مبارک باد.

برخیز که حجت خدا می آید - رحمت ز حریم کبریا می آید - از گلشن عسکری (ع) گذر کن که سحر - بوی گل نرگس از فضا می آید.

گرچه عمریست که از دیده نهانی آقا. بخدا سبزترین مرد جهانی آقا - دلم از خاطره ی خوب به تنگ آمده است. کاش این بار خودت را برسانی آقا.

همه گویند به امید ظهورش صلوات - کاش این جمعه بگویند به یمن ظهورش صلوات.

بنازم ماه شعبان را که با شادی قرین باشد - در او میلاد عباس و حسین و ساجدین باشد - به نیمه چون رسد شعبان مه اش تابنده تر گردد - چرا چون چشم زهرا روشن از روی پسر گردد -  شعف در نیمه شعبان به قلب عاشقان باشد - جهان در انتظار مهدی صاحب زمان باشد.

برخیز که رحمت خدا می آید - رحمت ز حریم کبریا می آید.

گفت پیغمبر رسول انس و جان (ص) - گر بماند روزی از عمر جهان - حق کند طولانی آن یک روز را - تا بیاید مهدی صاحب زمان.

انتظارش انتظارم سیر کرد - انکه می خواهد بیاید دیر کرد - تا به کی در انتظارش دیده بر در دوختن؟ - آمدن دیدن ندیدن سوختن.

بر مهدی و آن هاله نورش صلوات - بر خال لب و جام ظهورش صلوات -  بی پرده همه انس و ملک می گویند - بر سال و مه وقت ظهورش صلوات

 میلاد شکوهمند شهسوار آدینه - مبشر عشق و خاتم انتظار - مظهر تام عدالت و آزادی - حضرت مهدی (عج) مبارک باد. 

+ نوشته شده در پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۱ ساعت 18:57 شماره پست: 176

You have no rights to post comments

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.